Restaurang Fossilen

I fredags var ju jag och min familj på Naturhistoriska Riksmuseet och hade en trevlig dag. Tyvärr så som jag skrev i ett tidigare inlägg så avslutades vårt besök inte så roligt då vi blev mycket missnöjda med besöket på deras restaurang. Maten var så SALT så jag kunde bara äta 3 tuggor och eftersom ingen annan än jag och min man klagade så var det såklart inget fel på maten enligt kocken. Så vi fick gå därifrån hungriga. De hade inte heller plastmuggar till barnen så jag bad om att bara få halva glasen med måltidsdryck till barnen så att de inte skulle spilla men sen när vi skulle fylla på mer så hade personalen bytts ut och vi fick betala 16 kr för två till halva glas dryck. Detta kan kanske vara förståeligt men det var just personalens attityd som vi blev retade över…

Vi varnade er för att besöka restaurangen och vi var klara över att heller aldrig sätta våra fötter där mer men idag ringde Restaurang Fossilens restaurangchef Mats Björk till mig och bad om ursäkt!!!
Han var bestört över vad som hänt och ville veta exakt alla detaljer och lovade att ta upp detta med sin personal på direkten. Jag har själv tidigare jobbat på restaurang i 7 år och lärt mig att “kunden alltid har rätt”… sen ska man absolut inte ta åt sig personligt om kunden klagar på något vilket en i personalen gjorde på denna restaurang och gick därför in i en skyddsroll för att skydda sig själv?!

I varje fall så är vi bjuden till restaurangen igen för att träffa restaurangchefen och få äta en gratis lunch för hela familjen och då förhoppningsvis träffa en trevligare personal och äta godare mat. Restaurangchefen berättade att de väldigt sällan får in klagomål på maten så vi kanske bara hade väldig otur?

Jag vet inte när vi får möjlighet att åka dit igen, kanske nästa vecka men jag lovar att blogga om det besöket då och göra en ny recension! Men det som gör mig mest glad är att jag fick denna positiva respons!

Logotyp restaurang Fossilen

Kram Annelie

One Comment

  1. Anonym

    Hej Annelie, bra gjort att klaga, tror att man klagar lite för sällan bara för att man inte vill vara till besvär! Idiotiskt iom att man betalar för en tjänst och förväntar sig att det ska vara bra/gott.
    Hoppas att er gratis lunch kommer att smaka väl.
    Ha det gott
    Anna

Comments are closed.