Varning för butiker med otrevligt bemötande!

Jag är en sån där mesig person som är konflikträdd och te.x. inte vågar klaga på maten när jag är på restaurang om den är dålig eller om kassörskan på ICA slår in fel i kassan så vågar jag knappt säga till. Jag vet att detta är väldigt dumt och jag har säkert förlorat mycket pengar på detta genom åren.

Men det sista halvåret har jag verkligen haft otur och drabbats av många otrevligt människor i olika affärer och jag har därför börjat utmana mig själv med att konfrontera butikerna och säga att detta inte är ok. Det är två tillfällen som upprört mig mest och det är ett dåligt bemötande på Scorett i Mall of Scandinavia i julas där personalen helt nonchalerade mig och var allmänt otrevliga och ett annat tillfälle var på ICA Maxi i Solna där en anställd som packade upp varor sa vid flera tillfällen att jag stod i vägen för henne och att jag kunde vänta med att handla typ tills hon var färdig?! Båda gångerna gick jag ändå därifrån med både dyra skor och dyra matkassar men när jag kom hem så la jag ner rätt mycket tid och energi på att skriva ett mail till de ansvariga på båda ställena och förklara att jag inte tyckte detta var ok. Om jag skulle vara chef och fick ett sånt mail så skulle jag verkligen bli tacksam över att få reda på detta men vid dessa båda tillfällen så fick jag nästan exakt samma svar:
– ”Tack för ditt mail, vi lovar att se över detta”.

Alltså detta gör ju så att jag inte kommer att orka skriva fler gånger för det är ju det inte värt?! Nej, BU! på er ICA Maxi och Scorett för dåligt bemötande! Skickar även ett BU! till Taxi Kurir som också bemötte mig illa när jag klagade på en av deras läskiga taxichaufförer som inte gjorde sitt jobb på rätt sätt, där skrev jag även av chaufförens anställningsnr. men fick till svar att jag måste ha skrivit fel nr. eftersom just den taxichauffören aldrig förr fått en anmärkning på sig så de ville inte konfrontera honom om detta och göra honom upprörd! Eh?! Vad hände med ”kunden har alltid rätt” principen som alltid gällde när jag jobbade i servicebranschen? Nä, skärp er alla företag och var rädda om era kunder!

Tack, nu har jag fått skriva av mig lite frustration och dela gärna med er av vad ni har för upplevelser när ni klagat på ett företag. Har ni blivit bemött på samma nonchalanta sätt som mig?

Vill avsluta detta inlägg med lite positiv anda och vill därför påminna er att tävlingen om en servis från Fyrklövern avslutas ikväll kl. 22.00 så om du inte tävlat så har du fortfarande chansen! Länk till tävlingen hittar ni HÄR.

Kram Annelie

One Comment

  1. Negin

    Har själv vart likada men man tröttnar ju till slut!! Från och med nu så säger jag till och står för de!!! Hejaa hejja!!
    Mvh Negin

Comments are closed.