För snart ett år sen när vi flyttade till vår nya lägenhet så investerade vi i en ny säng. Vi var överens om att vi skulle satsa på en bra säng eftersom vi har problem med våra ryggar och vi tänkte att vi ska satsa på en säng som vi kan ha resten av livet om vi skulle vilja det. Jag hade tidigare fått ett tips om att Viking Beds är ett bra sängmärke och vi såg att Mio säljer dem så vi åkte dit och hittade en Move Plus Kontinentalsäng som vi fastnade för. Vi var noga med att välja rätt fasthet och sängens värde var nästan 40 000 kr inklusive sänggavel men som sagt vi såg det som en bra investering.
De första 3 månaderna sov jag som en gud, jag nästan längtade efter att få gå och lägga mig eftersom jag inte sovit så bra på många år. Men sen hände något, jag började vakna med ryggont och sen blev det bara värre och värre och sista månaderna har jag knappt alls kunnat sova i sängen utan jag har sovit bättre i någon av barnens sängar eller ute på soffan. Det har känts så himla trist eftersom vi verkligen trodde att vi gjort ett bra köp. När jag kontaktat Mio så har jag berättat att det känns som madrassen inte är lika fast längre och att sängen blivit mjukare men de har svarat med att det är helt normala förändringar i madrasserna och vi fick tipset om att vända på bäddmadrassen ofta. Så de sista veckorna har vi gjort det men det har inte blivit bättre och i förrgår så hade jag så ont i ryggen så jag nästan inte ens kom upp ur sängen! Då blev jag så arg att jag beslutade för att ta bort bäddmadrassen helt och att vi skulle prova att sova utan den, när jag då la mig på sängen utan bäddmadrass så kände jag att sängen inte kändes ok då heller! Den var väldigt mjuk och jag märkte då att madrassen liksom flyter ut och att limningarna släppt i kanterna! Jag fotade kanterna och kontaktade Mio igen och äntligen erkände de att det är fel på sängen!!! Så efter min reklamation så får vi ny madrass om 6-8 veckor men jag hoppas verkligen Mio snabbar på ordern så att jag slipper vänta så länge! Önskar att vi sett detta tidigare så att jag sluppit betala naprapatkostnader och sluppit denna värk dessa månader!
Här ser ni lite hur madrassen ”flytit ut” under tyget och hur limningen släppt.
Uppdatering: Den nya madrassen är inte heller helt bra, vi får inget svar från Viking Beds och Mio säger att det inte är något fel på sängen så vi kan inte reklamera fler gånger. Så vi rekommenderar verkligen inte att köpa Viking Beds!!!
Anonym
Hej,
Hur gick det sen då? Blev det bättre efter att du fått din nya madrass? Mvh
Niehoff
Vi fick ny madrass och det blev lite bättre men värdelös service och bemötande både från Mio och Viking Beds så jag kan tyvärr inte rekommendera dem! Är fortfarande inte nöjd med sängen!
Anonym
Hej!
Sängen är tyvärr inte värd den summa du har betalt. Det är Mio som hittat på priset då sängen inte ingår i vikings egna sortiment. Många tror att det är olagligt att hitta på priser i Sverige men det är det inte och Mio gör så för att kunna lämna 50%.
Anonym
Vi köpte en Viking Move Supreme kontinenralsäng från Mio, till ett värde av 44 000 kr. Med 50 % rabatt och diverse tillbehör betalade vi 24 000 kr.
Efter bara några månader var den ena sängen påtagligt nedsjunken.
Efter många turer med Mio och med krav på att sängen skulle ha vänts vid varje renbäddning!!! fick vi till slut en ny resårmadrass.
Nu efter några månader med den nya madrassen är det på samma sätt igen.
Totalt värdelöst!! Återstår att se om Mio tar sitt ansvar.
Anonym
Vi har tyvärr gjort samma erfarenhet av Viking säng och Mio. Kommer ALDRIG mer köpa något från Mio!!! Deras kundbemötande är sämst! En sån skillnad jämfört med exempelvis IKEA som byter utan något tjafs alls.
Anonym
Vi är inte ensamma om detta märker jag…våra gamla DUX-sängar som vi bytte efter 20 år var bättre än nya Supreme.
Ett inlägg som jag inte hade tänkt skriva…. – Annelie Niehoff
[…] missnöjda med servicen och återkoppling från dem båda. Här kan ni läsa inlägget om ni vill: http://niehoff.se/nar-sangen-inte-haller-vad-den-lovar/ Än idag ser jag på min bloggstatistik att folk googlar på Viking Beds och hamnar på det […]
Stockholm Fashion Week – Part two – Annelie Niehoff
[…] haft med vår Viking Bed som vi köpte för ett år sen. (Här kan du läsa det inlägget ”När sängen inte håller vad den lovar”) Men enligt personal på plats så ska nu kvaliteten ha höjts under det senaste året så […]