Nu är vi här!

Jag har en romantisk man!

För snart 8 år sen på en av våra första dejter så åkte vi till Milano på en romantisk weekend. Vi hade en helt fantastisk resa och det var nog då vi båda förstod att det skulle vara ”vi”. Vi gillade samma saker, hade samma värderingar och mål i livet.

Nu när Jocke skulle överraska mig med en 40 års resa i present så valde han att vi skulle börja resan med att tillbringa ett dygn i Milano. Vi hade tänkt besöka ”vår” restaurang där vi åt den mest fantastiska middagen men tyvärr hittade vi inte restaurangen men vi fick ändå ett fantastiskt dygn i denna häftiga stad.

Dagen efter tog vi tåget till Toscana där Jockes kusin Boel och man Klas har en fantastisk semesterbostad och där vi nu ska spendera några härliga dagar.

Igår när vi kom möttes vi med en god drink på deras terass som har utsikt över Toscanas vingårdar. Vi tog ett dopp i poolen och sen guidade de oss genom byn Gaiole där vi satte oss på en vinbar och drack Prosecco, åt proscutto och ruccola som var inlindad i mozzarella som vi doppade i olivolja. Mums!

Sen gick vi ”hem” och Boel bjöd oss på en underbar tre-rätters middag med gott vin på deras terass och vi satte uppe ett bra tag in på natten 🙂

Här kan jag tänka mig att stanna för alltid 😉