Idag började jag och Smilla dagen med ett frukostevent på Lekmer.se ute i Barkarby. De otroligt populära Bratz-dockorna har nämligen återlanserats och vi ville såklart vara bland de första i Sverige att få klämma och titta på dem!
Smilla hamnade verkligen i Bratz-himlen och önskelistan blev genast väldigt lång…
2001 lanserades dockorna första gången och de ikon-lika modedockorna blev omåttligt populära och de fanns nog i de flesta barns hem. Men nu har de alltså återlanserats och fått ett nytt utseende! De har såklart kvar sina stora huvuden och stora fötter som är deras kännetecken men nu har dockornas Make-up tonats ner och de har andra egenskaper som engagerar nutidens barn och inspirerar barnen att våga vara sig själva och uttrycka sig individuellt.
Målgruppen för dockorna är 6-10 år men eftersom det även kommer att lanseras en moderiktig Bratz-app så kommer det nog engagera även lite äldre barn som är intresserad av mode.
It´s Good to be Bratz!